Pre/teksty 5. FOMO w postpandemicznej rzeczywistości: między światem wirtualnym a realem

Uwaga! To jest wpis archiwalny.
Bieżące wydarzenia są dostępne tutaj.
20 lutego 2023 r. godz. 19.00

Zapraszamy na piąte spotkanie w ramach cyklu „Pre/teksty. Spotkania biblioterapeutyczne” pt. FOMO w postpandemicznej rzeczywistości: między światem wirtualnym a realem”, które odbędzie się w poniedziałek 20 lutego 2023 r. o godz. 19.00 w BUW. Pretekstem do rozmowy będzie raport z badań „FOMO 2022. Polacy a lęk przed odłączeniem”, zrealizowanych na reprezentatywnej grupie polskich internautów (powyżej 15 lat) przez badaczy z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, Wydziału Psychologii UW, Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna oraz Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK).

Raport z badania FOMO 2022 można znaleźć na stronie projektu: https://fomo.wdib.uw.edu.pl.

W spotkaniu wezmą udział:
dr hab. prof. ucz. Anna Jupowicz-Ginalska (WDIiB UW)
dr hab. prof. ucz. Małgorzata Kisilowska-Szurmińska (WDIiB UW)
dr n. med. Katarzyna Iwanicka (WDIiB UW)
Anna Borkowska (NASK)

O uczestnikach spotkania:

Anna Jupowicz-Ginalska – adiunkt, profesorka Uniwersytetu Warszawskiego. Wieloletnia pracowniczka Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. Specjalizuje się w marketingu środków przekazu, polaryzacji mediów i wpływie nowych technologii na odbiorców. Autorka 60 tekstów naukowych. Aktywna uczestniczka ponad 60 konferencji naukowych. Doświadczona recenzentka tekstów naukowych. Członkini Editorial Board w Journal of Media Business Studies, Reviewers Board w Future Internet, Sustainability i Social Sciences oraz Rady Programowej/Naukowej czasopism Dziennikarstwo i Media oraz Styles of Communication. Redaktor naczelna serii „Komunikacja społeczna i media” (WDIB UW, WNiE SBP). Członkini organizacji i stowarzyszeń, m.in. PTKS, PTEM, EUPRERA, IAMCR, ESTDIA i EMMA. Laureatka nagrody „Złote Skrzydła” (2010) za książkę „Marketing medialny”. Doświadczona dydaktyczka. Praktyczka, która zawodowe szlify rozwijała w agencjach PR, jednostkach samorządowych, mediach (RMF FM) i jako długoletnia pełnomocnik Dziekana ds. Promocji. Zainteresowania badawcze: marketing mediów i zarządzanie mediami, nowe technologie i ich wpływ na życie ludzkie, FOMO i zjawiska pokrewne, AR, VR, polaryzacja mediów.

Małgorzata Kisilowska-Szurmińska – doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie bibliologii i informatologii, profesor Uniwersytetu Warszawskiego. Kierownik projektów badawczych dotyczących uwarunkowań i przemian czytelnictwa w perspektywie rozwoju nowych mediów oraz mediów cyfrowych w bibliotekach i szkołach publicznych. Specjalistka w zakresie kompetencji informacyjnych, kultury informacji, procesów i zachowań informacyjnych w obszarach kultury i zdrowia. Zainteresowania badawcze: kompetencje informacyjne, kultura informacji, czytelnictwo i konsumpcja mediów.

Katarzyna Iwanicka – absolwentka Wydziału Psychologii oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Tytuł doktora nauk medycznych uzyskała na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie w 2015 roku. Obecnie pracuje jako wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, wcześniej zatrudniona była na stanowisku adiunkta w Szkole Wyższej Wymiaru Sprawiedliwości. Oprócz działalności akademickiej pracuje jako psychoterapeuta: jest certyfikowanym terapeutą uzależnień i trenerem umiejętności psychospołecznych, a także superwizorem aplikantem psychoterapii uzależnień. W 2015 roku ukończyła szkołę psychoterapii „Mabor” w nurcie systemowym. Zainteresowania badawcze: tematyka uzależnienia od alkoholu, uzależnień behawioralnych, style radzenia sobie ze stresem osób sięgających po substancje psychoaktywne, psychoterapia Dorosłych Dzieci Alkoholików, FOMO oraz stres informacyjny.

Anna Borkowska – psycholog, ekspert ds. edukacji cyfrowej Państwowego Instytutu Badawczego NASK, specjalistka w zakresie profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży, m.in. przemocy rówieśniczej, agresji elektronicznej, uzależnień, zaburzeń wieku adolescencji. Trenerka i autorka programów profilaktycznych, autorka publikacji z zakresu zagrożeń w cyberprzestrzeni i nowych mediów, komunikacji w szkole, promocji zdrowia. Współautorka ogólnopolskiego „Systemu oceny i rekomendacji programów profilaktycznych i promocji zdrowia psychicznego”. Ekspert krajowy Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji i Eurydice. Przez wiele lat kierowała Wydziałem Wychowania i Profilaktyki w Ośrodku Rozwoju Edukacji.

„Pre/teksty” to autorski cykl interwencyjnych spotkań-debat na granicy literatury i nauki, podejmujący ważne dla środowiska akademickiego zagadnienia dotyczące zdrowia psychicznego oraz szeroko rozumianego obszaru uzależnień i wykluczenia społecznego, a zarazem wskazujący na możliwe formy pomocy, jakie oferuje wspólnota uniwersytecka.

 

Organizator: Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie (Oddział Promocji, Wystaw i Współpracy)

Wsparcie merytoryczne: Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK)

Wsparcie promocyjne: Jednostki UW: Ombudsman, Centrum Pomocy Psychologicznej, Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, Biuro Promocji, Koordynator ds. Artystycznych, Niezależne Zrzeszenie Studentów UW, Samorząd Studentów, Wydział Psychologii, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, Wydział Pedagogiczny, Wydział Socjologii, Szkoła Doktorska Nauk Społecznych, Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji, Centrum Współpracy i Dialogu

Jednostki spoza UW: Polskie Towarzystwo Biblioterapeutyczne, Instytut Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, EBIB-Elektroniczny Biuletyn Informacyjny Bibliotekarzy, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK), Ariadna – Ogólnopolski Panel Badawczy

Patronaty medialne: Radio Kampus, Forum Akademickie

Zapraszamy!

Ikony: Freepik (www.freepik.com) z www.flaticon.com, Retina Display Icons (www.iconfinder.com/iconsets/TWG_Retina_Icons) od The Working Group (blog.twg.ca).