Wystawa „Plakaty zaangażowane” w ramach 26. Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie

Uwaga! To jest wpis archiwalny.
Bieżące wydarzenia są dostępne tutaj.
10 czerwca – 4 lipca 2018

Galeria Plakatu Polskiego w BUW zaprasza na wystawę „Plakaty zaangażowane” zorganizowaną w ramach 26. Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie, prezentującą wybrane prace laureatów konkursów Galerii Plakatu AMS.
Wystawa jest eksponowana w Galerii na Siatkach w pasażu BUW i potrwa do 4 lipca 2018 r.

Galeria Plakatu AMS to prawdopodobnie największy konkurs dla młodych grafików w Polsce.
Powstała w kwietniu 2004 roku. Jest projektem non-profit, którego celem jest rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną, promowanie polskiego, dobrze zaprojektowanego plakatu oraz zbliżenie środowisk reklamowego i akademickiego. Głównym założeniem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej. Biorą w nich udział przede wszystkim studenci szkół artystycznych oraz graficy-projektanci. Co roku na konkurs napływa kilkaset prac.
Prace laureatów są eksponowane w ogólnopolskich kampaniach na nośnikach reklamowych typu citylight (gabloty wiat przystankowych) należących do AMS. Wybrani uczestnicy odbyli staże w czołowych polskich agencjach reklamowych, część z nich rozpoczęła tam pracę.
Galeria Plakatu AMS była wielokrotnie nagradzana w najnowszym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2017”, znalazła się wśród przykładów dobrych praktyk biznesu z zakresu społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju.

Dotychczas, odbyło się osiemnaście edycji konkursu:
1. Zapraszamy do… – promocja miast i regionów Polski.
2. Popatrz w chmury, zostaw mury! – walka z wandalizmem.
3. Bądź mądry – czytaj prasę – promocja czytelnictwa prasy.
4. Wszyscy jedziemy na jednym wózku – uświadomienie nierównego statusu niepełnosprawnych.
5. 20.Międzynarodowe Biennale Plakatu – plakat reklamujący Biennale Plakatu.
6. Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu – promocja komunikacji miejskiej.
7. Sieć = alienacja lub sieć = wspólnota – społeczna rola internetu.
8. Myśl rowerowo! – promocja roweru jako środka komunikacji w miastach.
9. Fryderyku! Wróć do Warszawy! – związki Fryderyka Chopina z Warszawą.
10. Skłodowska-Curie była kobietą – wspieranie starań kobiet o równouprawnienie.
11. Dzisiaj Polska! – promocja Polski podczas prezydencji w Unii Europejskiej.
12. Miłość nie cukierki – najlepiej w rodzinie – jeśli nie biologicznej, to w zastępczej.
13. Przemoc. Twoja sprawa – wezwanie do reagowania na przemoc.
14. Tacy jesteśmy. Polacy 1989–2014 – autoportret Polaków roku 2014.
15. Przestrzeń wspólna – przestrzeń niczyja? – dyskusja na temat przestrzeni publicznej.
16. Szekspir do nieskończoności – uniwersalność twórczości Szekspira 400 lat po jego śmierci.
17. Myślę o Wiśle – promocja Wisły w 2017 roku – Roku Rzeki Wisły.
18. Rzeczpospolita = rzecz wspólna – jak rozumiemy dobro wspólne w 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.

Organizator:
Galeria Plakatu Polskiego w BUW Włodka Orła i Darka Zgutki.

Zapraszamy!

Ikony: Freepik (www.freepik.com) z www.flaticon.com, Retina Display Icons (www.iconfinder.com/iconsets/TWG_Retina_Icons) od The Working Group (blog.twg.ca).