Dla pracowników naukowych
Pisz, publikuj i promuj swój tekst naukowy
W roku akademickim 2020/2021 szkolenia odbywają się poprzez Google Meet. Zajęcia trwają od 60 do 120 minut.
Pod terminem każdego szkolenia będzie umieszczony link do tego szkolenia.
Wybrane szkolenia mogą odbyć się także w trybie indywidualnych konsultacji, uzgodnionych z osobą prowadzącą zajęcia.
Zaloguj się do wiedzy. Praktyczne umiejętności korzystania z e-zbiorów. Książki i czasopisma elektroniczne w sieci UW
Podczas szkolenia prezentowana jest pełna oferta licencjonowanych zasobów elektronicznych UW (e-czasopism, ebooków i baz) wraz z praktycznym omówieniem kilku najważniejszych narzędzi wyszukiwawczych. Omawiane są również możliwości pracy z dokumentami elektronicznymi (tj. pobieranie artykułów, książek i innych materiałów) oraz inne sposoby efektywnego wykorzystania dostępnych zasobów.
Czas: 90 min
Terminy szkoleń |
20 kwietnia 2021 r., godz. 13-14
Link do spotkania: |
Menedżery bibliografii – Mendeley
Mendeley to darmowy program do zarządzania dokumentami, służący do generowania cytatów i bibliografii w programie Microsoft Word, LibreOffice i LaTeX. Oprogramowanie umożliwia dodawanie (również bezpośrednio z baz), czytanie i organizowanie własnej biblioteki materiałów naukowych. Ponadto, jako narzędzie pracy grupowej Mendeley umożliwia dzielenie się dokumentami i notatkami z innymi użytkownikami.
Na warsztatach pomożemy rozpocząć pracę z programem, zainstalować oprogramowanie i założyć konto. Podpowiemy, jak utworzyć bibliotekę referencyjną, pobrać opis bibliograficzny bezpośrednio z baz danych i katalogów bibliotecznych, wstawiać cytaty oraz tworzyć bibliografię w zależności od wybranego stylu cytowania.
Czas: 90 min
Terminy szkoleń |
27 kwietnia 2021 r., godz. 15-16.30
Link do spotkania: |
Jak publikować w otwartym dostępie (OA)?
Terminy szkoleń |
27 kwietnia 2021 r., godz. 11.30-13
Link do spotkania: |
Otwórz znaczy pochwal się! Jak dzięki otwartej nauce wypromujesz swój dorobek naukowy
Zapraszamy pracowników naukowych i doktorantów Uniwersytetu Warszawskiego na drugą edycję kursu online “Otwórz znaczy pochwal się! Jak dzięki otwartej nauce wypromujesz swój dorobek naukowy”.
O czym i jak będziemy szkolić?
Podczas kursu opowiemy:
- czym jest otwarta nauka i jak ją wykorzystać do promocji własnego dorobku naukowego,
- gdzie i jak publikować teksty w otwartym dostępie,
- na czym polega zarządzanie danymi badawczymi,
- gdzie i jak publikować dane badawcze w otwartym dostępie,
- jak przygotować plan zarządzania danymi badawczymi,
- na jakich licencjach publikować prace naukowe i dane badawcze.
W kursie uwzględniamy wytyczne Narodowego Centrum Nauki, wytyczne programu Horyzont 2020 i Horyzont Europe, a także Ustawę 2.0.
Kurs składa się z czterech spotkań prowadzonych w formie webinarium, które odbywają się raz w tygodniu. Każde spotkanie trwa 90 minut.
Kiedy i gdzie?
Szkolenie będzie trwało od 8 do 29 kwietnia. Spotykamy się w każdy czwartek na Google Meet o godz. 15.
Linki do spotkań zostaną rozesłane do osób, które zarejestrowały się na szkolenie.
Jak się zapisać?
Zapisy trwają od 18 do 31 marca.
Rejestracja została zakończona. Brak wolnych miejsc.
Zapraszamy!